Ozon Tedavi Yöntemi ve Kullanıldığı Hastalıklar

Ozonun Etkisi ve Özellikleri

Ozon insanların sağlığını koruyan ve kaybedilen sağlığı geri kazanmasını hızlandıran modern tıbbın karşısında veya dışında olmayan bir tedavi yöntemidir. Tüm tedavi yöntemlerinin yanında destek olarak veya soruna göre tek başına da uygulanabilmektedir.

Medikal ozon;

• Kan dolaşımını arttırma yeteneği ile dolaşımla ilgili bozuklukların tedavisinde kullanılır.
  • Bakteri öldürücü, mantar öldürücü ve virüs çoğalmasını önleyici özelliği sebebiyle, enfekte olmuş yaraların dezenfeksiyonunda ve ayrıca bakteri ve virüslerin sebep olduğu hastalıkların tedavisinde kullanılır.
  • Düşük dozlarda kullanıldığında, vücudun direncini arttırır ve bağışıklık sistemini aktive eder.
  • Bağışıklık sitemini güçlendirip inflamatuar hastalıkların tedavisinde kullanılır.

Tedavi Yöntemleri

Tedavide kullanılan ozon gazı medikal ozon jeneratörlerinde saf oksijenden özel olarak üretilir. Ozon tedavisi yöntemlerinin hepsi hastaya ozonu güvenilir ve zararsız bir şekilde vermeye yöneliktir. Tedaviyi uygulayan doktor, bilgileri ve deneyimleri ile hastası için hastalığına göre en uygun ve gerekli olan yöntem ve dozu seçmektedir. Ozon tedavisi oldukça pratik ve yararlı bir tedavi yöntemi olarak başarı ile uygulanmaktadır.

Ozon Tedavisi Uygulama Şekilleri

Kan Ozonlama-Majör (MAHT);  50-200 ml hastanın kanı alınır, medikal ozonla karıştırıldıktan sonra hastaya geri verilir. Yaşa bağlı hastalıklar, dolaşım bozukluklarında yeniden canlanmayı sağlamak için, viral kökenli hastalıklarda ve genel bağışıklık sistemi aktivasyonu için kullanılır.
Minör; Ozonlanmış 3-5 ml kan kas içine iğne yapılarak hastaya geri verilir. Böylece spesifik olmayan bağışıklık sistem aktivasyonu yapılır. Alerjik hastalıklarda ve genel olarak bağışıklık sistemini güçlendirmekte kullanılır.

Yara veya Lezyon Olan Bölgeye Uygulama-Torbalama; Ozon özel bir set yardımıyla yara veya lezyon olan bölgeye uygulanır. Bu metod ülserleri, yaraları, açık yaraları, ameliyat sonrası oluşan lezyonları ve enfekte olmuş alanları tedavi etmekte çok etkilidir.

Vücut Boşluklarına Uygulama; Rektal-vajinal ve kulak özel bir yöntemle ozon gazı verilir. Bu bölgelerdeki lezyon-hastalıklar üzerine etkindir.

Ozonun eklem içi enjeksiyonu; Ozon gazı yavaşça eklem içine enjekte edilir. Ağrılı enflamatuar hastalığı olan ekleme uygulanır (artrit,rekurren artroz, genel patolojik sertliklerde uygulanabilir).

Subkutan; Belirlenmiş doz ve hacimdeki ozon gazı ince uçlu bir iğne ile cilt altına enjekte edilir. Kırışıklık ve yara izleri için kullanılır.

Yağ dokusu içine uygulama; Bölgesel Zayıflama için yağ dokusu içine ozon gazı enjekte edilerek o bölgenin oksijenlemesi artırılır. Yağ asitlerinin parçalanması sağlanır.

Ozonlanmış ürünlerin kullanılması: Ozonlu su, ozonlu yağ gibi ozonlanmış sıvıların haricen sürülmesi şeklinde uygulanır.

UYARI: Ozon gazının direk solunması akciğerlere zararlıdır.

Başlıca Faydalı Olduğu Hastalıklar

1. Yaşlılığa bağlı unutkanlık, hafıza kaybı gibi rahatsızlıklar,
  2. Enfeksiyon hastalıkları, yara tedavisi, hepatit, aıds gibi viral hastalıklar,
  3. Multiple skleroz, çölyak gibi otoimmun hastalıklar,
  4. Akciğer ve karaciğer hastalıkları, böbrek hastalıkları,
  5. Damar hastalıkları ve dolaşım sorunları
  6. Şeker hastalığı,
  7. Cilt hastalıkları,
  8. Kanser hastalıkları,
  9. Ortopedik rahatsızlıklar,
  10. Diş ve diş eti hastalıkları,
  11. Bağırsak hastalıkları,
  12. Kadın hastalıkları ve
  13. Cinsel sorunların tedavisinde ozon tedavisinden faydalanılmaktadır.

Ozon Tedavi Yöntemi ve Kullanıldığı Hastalıklar