Saç tedavilerinde PRP önemi ve yeri

PRP tedavisi ile kişinin kendi kanıyla vücudundaki bazı hastalıkları iyileştirmek ve cilt gençleştirmek mümkündür. Kişinin kendi kanının kullanıldığı PRP tedavisinde özellikle çevresel ve genetik faktörlerle birlikte yavaşlayan hücre yenilenmesi sağlanır.

Günlük olarak 100-150 tel saç dökülmesi normal kabul edilmektedir. Bundan fazla olursa saç dökülmesi ciddiye alınmalıdır. Özellikle saç dökülmesi için altta yatan bir sebep varsa o araştırılmalıdır. Altta yatan sorun düzeltildikten sonra yapılan tedavilerde başarı oranı çok daha yüksek ve kalıcıdır.

PRP saçlı deride; saç kökleri etrafındaki damarlanmayı artıracak, saç köküne daha fazla miktarda kan, oksijen, vitamin taşınmasına olanak sağlarken; salgıladığı büyüme faktörleri ile saç kökü hücrelerini uyaracak, saç köklerinin saç üretim süreçlerini hızlandıracak ve saçların daha sağlıklı hale gelmesini sağlayacaktır. Saç dökülmesi olan bölgede, büyüme faktörlerinin saç köküne olan etkisi ile saç sökülmesi duracaktır. Saçlı deride PRP uygulaması tamamen dökülmüş olan saçların tekrar çıkmasını sağlayamayacak; güçsüz, kırılmış, hasarlı saçları ve saç üretimi yeteneği durmuş olan saç köklerini uyararak, saç dökülmesini durduracak, saçların daha parlak, canlı görülmesini sağlayacaktır.

PRP, saç tedavisinde başarılı sonuçlar elde edilmesini sağlamaktadır. Özellikle saç dökülmesinde hastaların oldukça etkin sonuçlar aldığı belirlenmiştir. PRP tedavisi ile özellikle genetik dökülmelerde etkilidir. Saç mezoterapisi de yine genetik dökülmesi olanlara PRP ile kombine uygulanabilir. PRP ile saç tedavisi yaklaşık 15-30 dk. kadar sürer. PRP sonrasında kişi herhangi bir iz kalmadan hemen rutin hayatına devam eder. Bu yöntemin en önemli avantajı, özel plazmanın hastanın kendi kanından elde edilmiş olması ve alerji riski taşımamasıdır. PRP ile saç tedavisi ortalama 15 günde bir defa uygulanır ve genellikle 3-4 ay sürer. İlk kürden sonra 3-6 ay arasında bir kez tekrar edilmesi kişinin ihtiyaçlarına göre belirlenir.

PRP uygulaması hekim tarafından yapılması gereken uygulamalar grubundadır. İşlemde kullanılan iğneler özel olarak üretilmiştir ve çok incedir. İşlem sırasında ağrıya duyarlı ve hassas bireylerde, uygulama sırasında ağrı duyusunu azaltıcı önlemler (uyuşturucu kremler, soğuk uygulama) ile duyulan ağrı hissi oldukça azaltılabilmektedir.

Saç tedavilerinde PRP önemi ve yeri