PRP (Trombosit yönünden zenginleştirilmiş plazma)

PRP (Platelet Rich Plazma) nedir?

PRP yani Platelet Rich Plazma (Trombosit Yönünden Zenginleştirilmiş Plazma) tedavisi trombosit diye adlandırılan kan hücrelerimizin içerdiği büyüme faktörlerinin yoğunlaştırılarak uygulana bir tedavidir. Normalde dokularımızda herhangi bir hasar/yaralanma oluştuğunda kanımız pıhtı hücreleri (trombosit hücreleri) bu bölgeye toplayarak bir onarım süreci başlatırlar. PRP uygulamasının amacı hedef dokuya/bölgeye kan dolaşımı ile taşınabilecek olandan çok çok daha fazla sayıda pıhtı hücresi (trombosit hücresi) vermektir. Böylece hedef dokunun onarımı hızla ve güçlü bir şekilde başlar ve daha çabuk sonuçlanır. PRP yöntemi ile elde edilen serumdaki pıhtı(tombosit) hücrelerinin yoğunluğu kandakinden 2-4 kat fazladır.

PRP tıbbi bir uygulamadır. Sadece eğitimli doktorlar tarafından yapılmalıdır. Yaklaşık8-10 cc miktarında kan alınır ve özel bir santrifüj işlemi uygulanır. Bu işlemin sonunda normalden daha fazla sayıda trombosit yoğunluğuna sahip olan bir serum elde edilir. Trombositten zengin bu kısma PRP adı verilir.

PRP uygulamasındaki amaç nedir?

PRP tedavisinde hastanın tamamı kendine ait bir serum elde edilir. Elde edilen serumdaki pıhtı hücrelerinin ortalama yoğunluğu mililitreküpte bir milyon olarak ölçülmektedir. PRP tedavisinde pıhtı hücrelerinden, tüm yara iyileşmesi ve doku yenilenmesini süreçlerini başlatan, yaşamsal öneme sahip büyüme faktörlerini elde etmek amaçlanır.

Hangi alanlarda uygulanır?

• Cilt gençleştirme, tamir, onarım ve leke tedavisinde
  • Göz altı morluk tedavilerinde
  • Saç dökülmesini engellemek için
  • Saç bakım, onarım ve canlandırma yapmak için
  • Saç ekimi sonrası
  • Diş hekimliğinde
  • Kas-iskelet sistemi hastalıklarında, kireçlenmeler ve kıkırdak harabiyetlerinde gibi birçok durumda uygulanmaktadır.

Yan etkileri var mıdır?

Kullanılan kan kişinin kendisinden alındığı için beklenen immunolojik bir reaksiyon veya bulaşıcı hastalık riski yoktur. Steril olarak hazır kitlerle ve steril ortamda yapıldığı takdirde bilinen bir yan etkisi yoktur.

Kimlere uygulanmaz?

Trombositopeni, Hipofibrinojenemi, Sepsis, Kanser öyküsü olanlar, Hamile ve emzirenler

Yasal Uyarı:Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.

PRP (Trombosit yönünden zenginleştirilmiş plazma)